vanDaan Recruitment
Samen met rasondernemer en talent finder Daan Crutzen heb ik een online strategie en new business plan opgesteld. Alles met als doel om een duidelijke strategie omtrent online profilering en zijn online identiteit te creëren. Het online platform voldeed niet meer aan de laatste standaarden en voldeed voornamelijk niet meer aan de wensen van de sollicitant of werkzoekende. Daarom is er in overleg besloten om enkele nieuwe functionaliteiten aan de website toe te voegen, alles met als doel om de ervaring voor de websitebezoeker te versterken.
Vanaf augustus 2017 werkt Fabian samen met vanDaan Advies & Bemiddeling waarin de website www.vandaan.work stevig onder handen is genomen. Fabian werkt gedisciplineerd en hakt een project in kleine uitvoerbare stukjes. Hij staat altijd klaar om mij van advies te voorzien. Zijn gedrevenheid en enthousiasme zijn goed zichtbaar in alles wat hij doet. Een jonge ondernemer die andere ondernemers graag verder wil helpen.
Bewezen resultaat
Een belangrijke en onmisbare toevoeging aan de website van Daan is de blog sectie en de vergrote interactie tussen de bemiddelde kandidaten en de websitebezoekers. Dit door het toevoegen van testimonials en expert cases. Binden door kennis, kunde en successen te delen werkt.
Meer online resultaat
Het online fundament van vanDaan Advies & Bemiddeling is gelegd, door het ontwikkelen van een doordachte online aanpak. Het begon allemaal bij een SEO strategie en optimalisatie van huidige content.
De website van vanDaan bestond in beginsel alleen uit een onepager, met weinig kwalitatieve content. De onepager was daarnaast niet eenduidig. Concrete communicatieuitingen waren er niet en het doel van de website: het aanbod van vacatures laten zien aan professionals en werkgevers de optie geven om vacatures te kunnen delen met professionals, was er niet.
Naast dus de technische opties die het platform mistte, was het fundament voor SEO en organische authoriteit er niet. De website voldeed dus eigenlijk niet aan de wensen van de bezoeker(s). Kortom, de reden waarom je zijn website zou bezoeken, was ver te zoeken. Dit moest ridicuul veranderen en is gebeurd!
Online succes door bewezen aanpak
Met nieuwe wetgeving en gebruikers die multi-channel websites benaderen, bezoeken en beslissen hebben we opnieuw gefocust en gekeken naar het nieuwe ‘VanDaan’. Dit nieuwe platform voldoet niet alleen aan de laatste standaarden (GDPR wetgevingen met een geüpdate cookie- en privacyverklaring), maar ook de beste website en bezoekerservaring.
Highlights van deze samenwerking
Als niche speler in zijn vakgebied: supply chain en engineering, moest vanDaan in het lokale spectrum alsnog opvallen. Tussen spelers als Indeed, Nationale Vacaturebank en honderden vacaturesites. Dit is gerealiseerd door onder andere het implementeren en toevoegen van diverse opties zoals:
- Toevoegen van een vacature dashboard en post optie;
- Integreren van blog module met kwalitatieve blogs en content;
- Zoekwoordenonderzoek omtrent de lokale vacatures;
- Interessante landingspagina’s voor werkgevers met branche en vakgerelateerde informatie;
- Trainingssessies omtrent organische vindbaarheid en copywriting bij blogs;
- Inzicht in content distributie en content creatie.
%
Meer traffic
%